Լրացնել հայտը Բահայների հետ հանդիպելու համար
Խնդրում ենք նշել հանդիպման նպատակը և այլ լրացուցիչ տվյալներ

Բոլոր “*”-ով դաշտերը պարտադիր են

post
Հոդվածներ

Դուք կախվածություն ունե՞ք ուտելիքից

Ճիշտ է, ես և ամուսինս երկար ժամանակ իսկական մսակերներ էինք, միգուցե այն պատճառով, որ մեզ համար ոչինչ չէր կարող գերազանցել լավ տապակած մսին: Սակայն վերջերս մենք վավերագրական ֆիլմեր էինք դիտում սննդակարգի, շաքարախտի և սրտանոթային հիվանդությունների (CVD) միջև կապի մասին: Առողջապահության համաշխարհային կազմակերպության տվյալներով՝ սիրտ-անոթային հիվանդությունները աշխարհում մահվան թիվ մեկ պատճառն են՝ 2015 թվականին խլել են մոտ 18 միլիոն կյանք և ամբողջ աշխարհի մակարդակով մահացությունների գրեթե մեկ երրորդն են կազմում: Հաշվի առնելով ինչպես անձնական և համաշխարհային առողջության մասին ավելի մեծ տեղեկացվածությունը, այնպես էլ մեր սեփական խոլեստերինի մակարդակը նվազեցնելու ջանքերը, մենք վերջին մի քանի շաբաթվա ընթացքում փորձել ենք հիմնականում բուսակերների սննդակարգը: Ես երբեք չեմ լինի սոյայի մեծ երկրպագու, բայց մենք ավելի քիչ քաղցած ու ավելի քիչ «ծանրություն» էինք զգում մեր սննդակարգից միսը և կաթնամթերքի մեծ մասը հանելու և փոխարենը մրգերի, բանջարեղենի և հացահատիկի վրա կենտրոնանալու արդյունքում:


Այս անձնական փորձը ինձ դրդեց ավելի շատ մտածել ուտելու ցանկությունների, մեր հասարակության մեջ նրանց դերի, ուտելու համար ապրելու և ապրելու համար ուտելու միջև եղած տարբերության և այս մասին Բահայի գրվածքների ասելիքի թեմայով:

 

Կարևոր ճշտում. մսի օգտագործումը Բահայի հավատքի կողմից արգելված չէ, թեև Աբդուլ-Բահան նշում է հետևյալ լրացուցիչ կետերը.


Կենդանիներին սպանելը և նրանց միսն ուտելը ինչ-որ չափով հակասում է խղճահարությանը և կարեկցանքին, և եթե կարելի լիներ բավարարվել հացահատիկներով, մրգերով, ձեթով և ընկույզով... դա, անկասկած, ավելի լավ և հաճելի կլիներ: 

 

Ո՞րն է լինելու ապագայի սնունդը: Մրգեր և հացահատիկներ. Կգա ժամանակ, երբ միս այլևս չի ուտվի։ Բժշկությունը միայն իր սկզբնական փուլում է, բայց ցույց է տվել, որ մեր բնական սնունդն այն է, ինչ աճում է հողի վրա: 

 

Կարծում եմ, որ չափավորությունը Բահայի հավատքի կարևոր կարգախոսն է՝  կապված սննդի և շատ այլ թեմաների հետ: Այսպիսով, մեր դեպքում մենք չենք նախատեսում դառնալ ամբողջովին վեգան: Բայց մի փոքր մտածել, թե ինչ տեսք ունի սննդի չափավոր սպառումը, թվում է, թե կարևոր և կենսական է առողջության համար, հատկապես, երբ ժամանակակից հասարակությունները ողողված են ագահության և որկրամոլության մասին հաղորդումներով:

 

Բահայի գրվածքները պարունակում են մի քանի կարևոր հատվածներ այս թեմայի վերաբերյալ.

 

Ամեն անգամ, երբ հմուտ բժիշկները սննդի միջոցով հիվանդությունների բուժում մշակեն, պարզ սնունդ տան և արգելեն մարդկությանը ստրուկ լինել իրենց ցանկասիրական ախորժակներին, վստահ եմ, որ խրոնիկական և տարբեր հիվանդությունների դեպքերը կնվազեն, իսկ ընդհանուր վիճակը՝ ողջ մարդկության առողջությունը մեծապես կբարելավվի:

 

Եթե մարդկությունը զերծ լիներ մեղքի արատից և կամքից, և ապրեր բնական, բնածին հավասարակշռությամբ, չհետևելով իր կրքերին, ապա չի կարելի հերքել, որ հիվանդություններն այլևս չէին տիրի և չէին տարածվի նման ինտենսիվությամբ: Բայց մարդը այլասերված կերպով շարունակում է ծառայել իր ցանկասեր ախորժակներին և չի ուզում բավարարվել պարզ ուտելիքներով։ Ընդհակառակը, նա իր համար սնունդ է պատրաստել՝ բաղկացած բազմաթիվ բաղադրիչներից, միմյանցից տարբերվող նյութերից։ Սա և նման ստոր ու անարգ գործերի կատարումը գրավեցին նրա ուշադրությունը, և նա հրաժարվեց բնական ապրելակերպի ժուժկալությունից և չափավորությունից: Արդյունքը եղավ հիվանդությունների սերունդ՝ ինչպես ուժեղ, այնպես էլ բազմազան։

 

Բժշկությունը երկար ճանապարհ է անցել, և երբեմն անհրաժեշտ է վիրահատություն: Այնուամենայնիվ, ես հաճախ մտածում եմ, թե արդյոք ապագայում մեր ժամանակների բժշկական պրակտիկան կհամարվի բարբարոսության սահմանակից, ինչպես, օրինակ, մարդկանց կտրելը, նրանց թմրանյութեր օգտագործելը կամ ճառագայթման ենթարկելը:

 

Մյուս կողմից, Բահայի գրվածքների կարևոր թեման կենտրոնացած է հավասարակշռության և բալանսի պահպանման վրա՝ ֆիզիկական և հոգևոր, և սննդակարգի միջոցով հիվանդությունները բուժելու վրա: Թեև այն գրվել է 1870 թվականին և արտացոլում է Արևելքի այն ժամանակվա բժշկական պրակտիկան, Բահաուլլայի ,Բժիշկներինե գրքույկը առաջարկում է որոշ հետաքրքրաշարժ պատկերացումներ սննդակարգի վերաբերյալ: Ես մի քանի եզրակացություն արեցի, որոնք, իմ կարծիքով, ընդգծում էին չափավորությունը սննդի հետ մեր հարաբերություններում.

 

Ով մարդիկ, մի կերեք, բացի այն ժամանակ, երբ սոված եք: Մի խմեք, երբ արդեն պատրաստվել եք քնելու:

 

Եթե սեղանի վրա դրված են իրար հակասող ուտելիքներ, մի խառնեք դրանք։ Գոհացեք դրանցից մեկով։ Սկզբում կերեք հեղուկ սնունդ, հետո պինդ:
Այն, ինչ դժվար է ծամել, արգելված է իմաստունների կողմից:

 

Եվ վերջապես, մեկ ընդհանուր խորհուրդ, որը կարող է օգտակար լինել բոլորին.


Խուսափեք բոլոր վատ սովորություններից. դրանք դժբախտություն են առաջացնում աշխարհում:
 

author
Author
Բահայի Հայաստան